KAPITEL 20 ♥ - dreams

Sarah:
jag kände mig hemsk mot Louis, men eftersom han varit hemsk mot mig, brydde jag mig inte. Jag pussade Harry lätt på kinden innan jag försiktigt öppnade dörren. Jag mötte Zayn precis utanför, och han flinade lätt mot mig. Visste han? Jag smög tillbaka till Louis, som till min lättnad sov, men när jag satte mig på sängkanten vaknade han till. Han smekte mig försiktigt över håret, men blev snabbt allvarlig och sa:
"Jag åker till Kalifornien.. Idag. De ändrade tiden."  Jag stirrade chockat på honom, även fast jag inte var ett dugg chockad. Inom mig ville jag bryta nacken av honom, men tyvärr hade jag inte mod nog att göra det.
"Men.." försökte jag. Han kysste mig mjukt, och jag ville inget annat än till Harry igen. Jag suckade smått, och sa:
"Jag stannar hemma. Leah och mamma behöver mig." Jag log snett.
"Jag behöver dig också, Sarah." sa han lugnt, men jag brydde mig inte om honom. Jag drog snabbt på mig en t-shirt och jeans, medans jag kände att Louis iakttog mig. Jag vände mig om och mötte hans blick.
"När går planet?" frågade jag nonchalant. Han drog mig intill honom och höll om mig i ett fast grepp.
"Om en timme." Han flinade, och jag log smått mot honom. Precis då öppnade Liam dörren och flinade stort, och sa sedan:
"Har ni mysigt?" sa han flinande, men fortsatte sedan: "Lou, Harry känner sig dålig, så han stannar här. Vi drar om en kvart, så du borde skynda lite och sluta...... med det där." Jag log för mig själv, och hörde sedan hur Niall gav Liam en high five, och sedan hur de började pratade om Kalifornien. Louis släppte taget om mig, och försvann mot toaletten efter han gett mig en snabb kram.
-
Zayn:
Jag visste att Harry gillade Sarah, men inte att hon gillade honom tillbaka. Jag bestämde för att gå till Sarah innan jag hann ångra mig. Jag försvann snabbt in på Louis rum, som nu även var Sarahs.
"Hur mycket vet du?" frågade hon lugnt. Jag log svagt, och bestämde mig för att vara ärlig.
"Jag vet att Harry gillar dig - mycket - och att du var hos honom imorse. " sa jag, och hon såg förvånad ut.
"Och är det något du vill veta?" frågade Sarah nöjt, och log.
"Har du nåt med.. Harry?" Frågade jag osäkert, i hopp om ett nej. Eller ja. Båda två svaren var både bra och dåliga.
"Alltså.. Det är komplicerat." sa hon och suckade. Jag satte mig ner bredvid henne, på sängen.
"Louis kommer vara där tills vi ska åka, så du har sju minuter på dig." Sa jag snabbt och kastade en blick på klockan.
"Jag... Du vet hur de är, båda två? Jag har ingenting med Harry. Det är bara att... Liksom, ibland, i ett förhållande, har man en känsla inom sig hela tiden, att något saknas.. Och så kände jag. Och så.. Alltså, när jag är med Harry.. Då känns det som om alla bitar är på plats, om du förstår vad jag menar? Men det vore taskigt att dumpa Louis för hans bästavän, alldeles för taskigt. Usch, jag är så hemsk, Zayn." Hon tystnade tvärt och tittade tårögt på mig.
"Men gillar du Lou över huvud taget?" frågade jag och klappade henne lätt på axeln. Jag kunde föreställa mig hur det kändes för henne. Sarah nickade.
-
Louis:
Jag tvättade snabbt mitt ansikte i iskallt vatten. Jag hade dåligt samvete för att jag skulle träffa Estelle. Sarah är min flickvän, inte Estelle, intalade jag mig själv. Estelle och jag hade varit ihop alldeles för många gånger. I tre år, var vi ihop. Till och från. Det var innan vi fem blev one direction, och precis åren innan vi blev ett band, hade jag oh Estelle varit tillsammans. Ingen av dem visste om det. Jag och Estelle hade smsat och ringt i några veckor nu, men jag ville absolut inte vara otrogen. Men Estelle får oftast som hon vill, och jag hade olyckan att veta att hon ville att det skulle bli vi två igen. Och jag hade olyckan att gilla henne. Inte mer än Sarah, men tillräckligt.
-
Jag såg på klockan och insåg att det var tre minuter tills vi skulle åka, så jag småsprang intill Harry och hittade honom liggandes under täcket.
"Jag sover, gå härifrån." muttrade han, men jag flinade bara och rufsade om hans hår.
"Vi ska dra nu" sa jag, men han rörde sig inte. Jag gav upp och drog täcket ifrån honom, innan jag snabbt gick till hallen medans jag hörde Harry långsamt dra upp täcket igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback