KAPITEL 1 ♥ - dreams

Harry:
Fansen jublade när vi kom in på den glänsande scenen, och så fort vi kommit tillräckligt långt fram, började musiken spela. Jag log, det var alltid lika nervöst varje gång. Jag kollade på dem andra, som stod precis som jag: spänd, lycklig och väldigt nervös. Louis nickade åt mig, och jag log ett ännu större léende tillbaka.
You're insecure
Don't know what for
You're turning heads when you walk trough the door
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is enough...
Fansen fortsatte skrika, och det blev inte lugnare för att säkerhetsvakterna fick be dem backa undan. Det var en hysterisk kväll, man kände energin bland fansen, man kände energin på scenen, det var en sådan otrolig energi överallt. Det enda som saknades nu.. var en flickvän.
-
Zayn:
Efter att vi sjungit våra låtar, och fått skriva autografer på både armar, block och skor, satt vi alla lika utmattade i soffan backstage. Harry satt i Louis knä, eftersom soffan egentligen var för två personer, inte fem.
"Jag är hungrig" sa Niall. Vi skrattade. I alla fall jag, Harry och Louis, för liam hade somnat. I mitt knä..
"Tyvärr får någon annan fixa maten idag.. Ja, om ni inte vill ha Liam till middag" svarade jag ironiskt. Harry slog till Liam på kinden, och så fort har han aldrig vaknat.
"Liam, gubben. Det är morgon nu!" sa Louis glatt och puttade undan Harry för att nypa i Liams kinder.
"Låt mig sova...." sa Liam bittert, men vi bara skrattade. Louis försvann för ett ögonblick, men i nästa kom han tillbaka med en hink.. En hink vatten. Jag drog mig undan precis innan Louis vände uppochner på hinken.
"VAD VAR DET DÄR BRA FÖR?" sa Liam och tittade surt på Louis, men kunde inte hålla sig för skratt. Niall kramade Louis bakifrån, och Louis la sina händer på hans händer, och log.
"Naw, så fina ni är tillsammans" sa Harry. Louis gjorde en ledsen min och sprang rakt in i Harrys famn.
"Jag menade inte.. så" sa Harry andfått av Louis kram.
"Harry.. jag vet vad du menade. Du behöver inte bortförklara" Louis rufsade om i hans hår och log. Harry himlade med ögonen.
"kan ni inte bara.... gå" sa Liam sömnigt. Jag klappade honom på kinden och fick en sur min tillbaka.
"Men Liiaaaaam! Det är middag nu!" sa Niall muntert. Jag knuffade bort Liam från soffan, och vips, så låg han på golvet.
"Bra gjort, bror" sa Niall och gav mig en highfive.
-
Liam:
Bara.. gå. Jag vill sova, tänkte jag tröttsamt. Golvet var hårt, och även om jag just nu var desperat efter mat så hade jag ingen lust att äta. Men som vanligt envisades Niall, och till slut satt vi allihopa i en minibuss med Louis som chaufför. Dem andra satt och flinade åt något av Louis skämt, medan jag plågsamt försökte sova. Men eftersom jag satt i samma bil som dem fyra mest piggaste killarna i världen just nu, så var det ganska svårt. Jag granskade Harry. Han satt med armarna i kors och småskrattade gulligt åt Niall. Men.. plötsligt ändrade harrys min, från ett stort leende, till en allvarlig min. Som om någon hade dött.
"Harry?" frågade jag oroligt.
"STANNA BILEN LOUIS!" Skrek Harry plötsligt.
- - - - - - - -
Det var första delen... well, i tried. Kanske inte så bra... eh lol
Blev kort, men jag har en bästavän som stressat mig hela dagen..
Varför Harry skrek får ni reda på i nästa del.. som kommer ikväll. tror jag.
You're insecure
Don't know what for
You're turning heads when you walk through the door
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is enough

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Fan va grym! Alla andra one direction noveller är fan oseriösa, och det är fett svårt att läsa för de vet inte var man ska sätta punkt, stor bokstav eller göra ny mening.. elr hur saker stavas. ;s du borde va stolt över dig själv kommer följa den här novellen tills jag dör hahaha!

2012-01-15 @ 01:33:27
Postat av: sara

fett bra wilma!!!!!!!

2012-01-15 @ 15:01:05
Postat av: Cornelia

as bra!!! jag vet att säkert många skriver kommentarerna bara för att få pengar... men sån e inte jag!!! jag tycker din novell om one direection e jätte bra!!! kommer följa den i all oendlighet!!! alla andra novell bloggar e typ as konstiga... men din funkar verkligen!!! varför skrek harry? guuuuuuuuud va gärna jag vill veta!!! as bra!!!

skriv mer nu!!! :33

2012-01-21 @ 16:45:44
Postat av: hadde1

snygga bilder

2012-01-21 @ 16:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback