KAPITEL 13 ♥ - dreams

"VÄNTA! Känner ni någon Leah som ursprungligen bodde här i London, men nu är på.. Okänd plats? Jag får inte upp var hon befinner sig.." Hon suckade oxh tittade sedan spänt på oss. Sarah var konstigt nog den första att svara.
"Ja.. Leah.. Det är min syster." sa hon förtvivlat men tyst tillbaka. Louis kramade om henne hårt.
- - - - - - - - - - -
Sarah:
Tankarna snurrade runt i mitt huvud, och samma fråga om och om igen: Vad hade Leah med det här att göra? Cessi såg förvånat på mig, men log svagt sedan.
"Hon har försökt få kontakt med er. Det kanske är hon som.." Jag blev ännu mera chockad. Hon levde! Och hon var antagligen i närheten också..! Jag kollade upp mot Louis och gav honom en snabb puss på munnen, och han bara log.
"Cessi, hon har aldrig kunnat deras.. våran kod, och om hon kunde den skulle hon aldrig ge ut den till hela världen."  sa jag fundersamt. Cessi suckade ännu en gång, och gjorde en  stör-mig-inte-mer-jag-jobbar-blick och alla sex började gå därifrån. Louis höll hårt i min hand medans vi gick mot caféet. Jag älskade Louis, det gjorde jag verkligen. Han hade fått mig att må bra och vara lycklig på så kort tid.
-
Medans vi åt sa ingen av oss ett ord på en lång stund, alla verkade tänka på något. Även om dem inte kände mig in och ut, så kände jag att jag kunde lita på alla fem. Jag visste att dem fanns där för mig till hundra procennt, och det kändes tryggt. Jag skulle aldrig kunna bli lyckligare.
"Får jag fråga er en sak?" frågade jag nyfiket.
"Du gjorde nyss det.. Men visst, fråga på bara." sa Zayn och flinade.
"Vad har jag gjort för att förtjäna er?" frågade jag sedan. Jag såg på Louis, som kramade om min hand. Han var precis på väg att säga någonting, men Harry hann före:
"Sarah, du är en del av familjen nu. Vårt är ditt. Vi kommer alltid finnas där för dig, så länge du vill ha oss."  Jag log varmt mot honom, och kände min puls öka. Vad var det med mig? Det var Louis jag älskade, inte Harry.... Eller?
-
Efter några timmar  hade de flesta fansen lugnat ner sig och gått hem, men ett fåtal människor var kvar. När vi gick ut därifrån började dem fans som var kvar skrika, och så var allt igång. Killarna skrev massor a autografer och tog hur många bilder som helst, medans jag stod vid sidan om och bara log. Hur hamnade jag här? Från världens dåligaste liv till världens bästa. När blev det jag som blev den som var lyckligt lottad.. Och hur? Jag slår vad om att vilket fan som helst skulle vilja vara jag. Kanske inte ha min bakgrund, men vara jag just nu.. Här och nu. Efter en halvtimme var fansen någorlunda nöjda och vi satt ännu en gång i deras.. våran, minibuss med Louis som chaufför. Först trodde jag att vi var på väg hem, men kom sedan ihåg Cessi och att det säkert stod flera hundra fans i trappuppgångarna. Men var skulle vi åka då? Jag såg förvånat på Liam, som förstod att jag ville veta. Han log lugnande, men jag kände mig osäker.  Jag hoppades starkt på att det inte hade någonting att göra med min familj. Jag bara orkade inte med det just nu. Inte nu.
- - - - - - - - -
woah ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback