KAPITEL 15 ♥ - dreams


"Harry.. alltså, jag gillar dig med. För mycket. Men jag älskar Louis.. Trodde jag i alla fall." Jag tystnade.
"Sarah, nej. Du älskar Louis. Hur skulle det se ut om du dumpade honom för mig? Det är Louis du älskar, inte mig." Jag fick tårar i ögonen, han var så äkta.. så underbar. Men han hade rätt. Jag älskade Louis. Jag kunde inte lämna honom.
- - - - - - - - -
Sarah:
Jag hörde hur Louis ropade på mig från köket, och Harry nickade tyst mot mig. Jag gick snabbt fram till honom och gav honom en puss på kinden innan jag smög till köket där Louis stod och kollade på något på sin mobil. Han tittade upp när han hörde att golvet knarrade av mina fotsteg, och log.
"Hungrig?" sa han varmt. Jag skakade på huvudet och kramade honom lätt.
"Kan vi inte bara kolla på en film eller nåt?" frågade jag sömnigt.
"Visst, ska bara hämta en grej, du kan välja film så länge" sa Louis och försvann snabbt in till hans rum. Jag gick mot vardagsrummet, men möttes av Harry där. Jag försökte att le, men jag förstod att det gjorde sjukt ont för honom, att se mig med Louis sådär. Jag ville inte att han skulle lida för min skull, så jag sökte snabbt upp Louis på hans rum och sa att jag ångrat mig och att vi kunde göra något annat istället.
"Är du trött?" frågade han gulligt. Jag flinade, och han tog det som ett ja. Vilket var meningen också. Han tog självsäkert min hand och drog mig till sängen. Han strök mig över håret, medans jag tog hans hand och ganska snabbt somnade. Det kändes tryggt att sova bredvid Louis, han var allt man kunde önska sig. Om jag skulle kunna släppa Harry skulle allt vara perfekt. Men just nu verkade det omöjligt.
-
Louis:
Jag såg hur hon sött somnade, och hur hon gulligt andades medans hon sov. Hon höll fortfarande min hand, och det kändes bra att veta att jag hade henne där. Jag kunde verkligen inte somna, även om klockan var runt tio på kvällen och jag egentligen borde eftersom vi hade ännu en intervju imorgon. Jag krånglade mig så försiktigt jag kunde ur sängen och gick så diskret jag kunde till vardagsrummet. Harry satt där, och jag satte mig brevid honom.
"Var är dem andra?" frågade jag avslappnat.
"Sover, antar jag." Han flinade och frågade sedan:
"Sover Sarah?" Jag nickade lugnt och han frågade sedan varför jag inte var hos henne.
"Det är omöjligt att sova.. Jag vet inte varför, men det går inte." Han flinade och tog upp sin mobil, och jag gissade på att han smsade. Jag rufsade runt i hans hår medans han våldsamt  försökte slå bort min hand.. Det slutade med att jag andfått ramlade ner från soffan och fick väldigt ont i min svanskota. Harry var.. Harry, men han var inte som han brukade vara. Jag frågade omtänksamt om något var fel, men han bara skakade på huvudet och fortsatte hålla på med sin mobil. Jag förstod att det faktiskt var något som var fel, men jag märkte att han inte hade någon lust att prata om det. Jag reste mig upp, klappade Harry lätt på axeln och smög till Sarah igen. Jag la mig försiktigt ner bredvid henne igen. Men stördes av att någon knackade på dörren precis när jag höll på att somna. Jag smög fram till dörren och öppnade den.. Det var Zayn. Han gäspade och tittade konstigt på mig.
"Niall och Liam är inte här. Båda deras rum är tomma, och vi har kollat igenom hela lägenheten." Sa han panikslaget. Jag stirrade chockat på honom. Vad hade dem hittat på nu?!
- - - - - - -
sara, jag slår vad om att när det stod "Han tog självsäkert min hand och drog mig till sängen." att du bara: sexscen :DDdDdddDdddddDDdDdd<33<4<23
Haha, anyway, del 15 är här!.. osv. hoppas ni gillar deeeet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback