KAPITEL 17 ♥ - dreams

Mobilblogg.
- - - - -
Harry:
Jag såg hur Sarah lyckligt sprang mot Leah, och hur Leah's léende riktigt strålade mot henne. Deras mamma stod bara där, och gapade av förvåning. Sarah sprang rakt in i Leah's famn, och dem kramades. Länge. Till slut hade deras mamma hämtat sig, och hon sa då:
"Sa... Sarah?!" Hon riktigt skakade av förvåning, och det förstod jag. Men Sarah och Leah struntade i deras mamma, och bara stod där, hur lyckliga som helst av att hittat varandra igen. Louis, jag, Liam och Zayn stod en bit bort medans Niall var på väg mot Leah och Sarah's mamma. Hon tittade nervöst på Niall och gav honom en lång kram medans hon snyftade. Antagligen för att han varit med hennes son som sedan tagit livet av sig, eller bara för att han väckte minnen inom henne. Dem stod där en stund, och det kändes som om vi var på begravning eller något. Niall, Leah, Sarah och deras mamma grät. Alla kanske inte grät av samma anledning, men grät gjorde dem. Jag började också gråta. Nästan, i alla fall.
-
Sarah:
Jag släppte Leah och gick fram till min mamma. Även om hon sa förlåt, skulle jag inte förlåta henne. Jag och Leah har fått lida i flera år på grund av henne - och pappa. Hon tittade på mig med tårar i ögonen. Leah ställde sig bredvid mig och jag kände hur killarna spänt iakttog oss. Manma torkade en tår från sin kind, och sa snyftande:
"Jag är så ledsen." om och om igen. Jag såg på Leah, och hon såg på mig. Vi log nöjt åt varandra, det var det här vi hade trott. Att en dag, skulle våra föräldrar förstå vad de gjort mot oss. Mamma är ju inte båda våra föräldrar, men eftersom pappa antagligen fortfarande drack och säkert låg i någon fotölj, avsvimmad i huset, var mamma den enda som över huvud taget kunde förstå. Plötsligt kände jag någons händer på mina axlar, och jag blickade bakåt. Louis. Jag log lyckligt mot honom och han gav mig en snabb puss på munnen. Jag iakttog nöjt min mamma - hon ångrade vad hon gjort och det riktigt njöt jag av. Ingen, absolut ingen förtjänar att bli behandlad som jag och Leah blev under flera år.
-
Leah:
Jag tittade nyfiket på Louis och Sarah. Åh, så sött. Jag hade önskat mig en pojkvän i en evighet, men alla man sett har antingen haft tjej, eller varit.. Players. Jag tittade snabbt bakåt och kom på att jag kände igen killarna.. Och inte för att jag känt Niall länge. Vänta, det var de som var med i X-factor. Det var One direction?!.. Jag försökte att inte se imponerad eller chockad ut, och för en gångs skull kramade jag min mamma. Och Sarah kom inte långt efter, och kramade både mig och mamma. Men snart avbröts den lyckliga stunden, och någon skrek. Pappa. Inifrån. Huset.
- - - - -
Har sjukt mycket att göra irl, räkna inte att få delarna oftare än varannan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback