KAPITEL 3 ♥ - dreams

Det var ett sms från okänt nummer, men det som förvånade mig mest var innehållet:
Varför lät du mig inte dö?
- - - - - - - - - - - -
Louis:
"Harry, du lyser upp hela staden!" klagade Niall och drog täcket över huvudet.  Harry svarade inte. Jag märkte att något var fel, ryckte snabbt åt sig hans iPhone och läste smset.
Varför lät du mig inte dö?
Vänta.. va? Kan hon ha vaknat och smsat Harry? Hur fick hon hans nummer? VA?
".. Är det hon?" frågade jag.
Han var stum.. Men jag förstod honom. Att få ett sms där någon undrade varför man räddade dens liv.. Som om hon velat dö. Var det självmord? Gjorde hon det med flit? Jag flyttade min madrass närmare Harrys.
Dem andra killarna började irriterat fråga vad det var, och till slut gav jag dem Harrys mobil. Bara för att få tyst på dem.
Alla tre blev tysta på en gång, och jag log lite för mig själv.  Men léendet försvann fort när jag hörde hur signaler gick fram från harrys iphone.
"Vad fan gör ni, ni kan ju inte ringa henne heller!" sa Harry chockat och tog mobilen ur Liams händer. Just då, svarade hon..
"Det är Sarah, vad vill du?" frågade hon allvarligt.  Sarah, var det så hon hette? Harry var precis på väg att trycka "Avsluta samtal", men jag tog den lätt ur hans händer.  Harry klagade viskandes på mig:
"Louis.. snälla" Jag granskade honom tveksamt. Men jag behövde veta.. Jag skulle aldrig kunna somna annars.
"Sarah? Du som låg på gatan tidigare idag?" sa jag självsäkert. Jag visste hur man pratade med.. den här typen av människor, och jag förstod att hon var chockad för att.. ja, varför var hon chockad? För att vi visste att det var hon? Nej, det var ju uppenbart att vi skulle fatta.
"Varför är du så chockad? Trodde du att vi bara skulle  glömma dig på en gång?" Jag hörde Sarahs andetag.
"Nej. Eller jo. Kanske inte att ni skulle ringa upp mig.. Äh, jag vet inte" sa hon och suckade.
"Möt mig vid 'Alessandros café' i london imorgon klockan ett." sa jag då. Jag tänkte få det ur henne. Varför, hur.
"Jag kommer vara där." sa Sarah. Jag la på, och kollade på Harry. Dem andra lyssnade spänt på oss, och jag hörde tydligt deras andetag. Liam satte sig upp, vände på sin kudde, och la sig ner igen.
"Jag måste få veta" sa jag osäkert. Han nickade, jag snuddade hans hår, vred mig tills jag låg rätt.. och somnade. Försökte i alla fall. Och innan jag visste ordet av det sov jag. Och alla andra också.
- - - - - - -
Sista delen för idag, tycks än så länge? kom gärna med idéer, vad som ska hända, vad som kan förbättras osv.
Blev ganska kort, men ni har ju trots allt fått 3 delar idag. haha

Kommentarer
Postat av: sara

byt namn för helvete wilma!!!!!!!!!!!!!!!1

2012-01-15 @ 15:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback