KAPITEL 4 ♥ - dreams

"Jag kommer vara där." sa Sarah. Jag la på, och kollade på Harry. Dem andra lyssnade spänt på oss, och jag hörde tydligt deras andetag. Liam satte sig upp, vände på sin kudde, och la sig ner igen.
"Jag måste få veta" sa jag osäkert. Han nickade, jag snuddade hans hår, vred mig tills jag låg rätt.. och somnade. Försökte i alla fall. Och innan jag visste ordet av det sov jag. Och alla andra också.
- - - -
Harry:
Jag var osäker på det Louis hade ordnat. På det han sagt, och på det han gjort. Tänk om hon tänkte göra samma sak som förra gången? Ärligt talat var jag rädd. Både för Louis och Sarah.
"Louis, är du säker på det här?" frågade jag oroligt. Han vände sig mot mig, och suckade.
"Jag vill veta. Jag vet att du också.. Egentligen vill det." jag tog en paus. "Harry, om hon gör illa dig gör jag illa henne. Vad har vi att vara rädda för?" Han hade rätt. Jag började skratta, att se Louis stå med en allvarlig min och säga att allting skulle bli bra, kändes en aning ovant.
"Du har rätt, Loui. Vi är one direction!" han började flina och innan jag visste ordet av det låg jag på golvet i ytterligare en skrattattack. Louis fortsatte kittla mig, och jag sa inte emot. Men snart kom Liam in... Fast, det ändrade inte saken och till slut låg vi alla tre på golvet, helt utmattade. Liam reste sig långsamt upp, och sa:
"Klockan är kvart i ett.." sa han och tittade på oss. Louis satte sig upp och drog upp mig också.
"Dags att möta Sarah.." sa Louis. Jag visste att han också var rädd, även om han inte visade det.
Fem minuter senare satt vi i en taxi på väg till 'Alessandros café'. Det ösregnade, och jag hade fått gräva fram min regnjacka, som hade funnits allra längst in i garderoben.... Längst ner, under allting också. När taxin stannade precis utanför cafét, blev jag osäker. Jag skakade, för jag hade ingen aning om vad som väntade mig, runt hörnet.
-
Louis:
Jag såg på Harry, och visste direkt att han var rädd. Jag var minst lika rädd, men jag dolde det så bra jag kunde. Jag tänkte reda ut det här, det tjänar ingen tid på att bara dra ut på tiden och tänka på det varannan minut.
"Där är hon.." sa Harry och nickade åt en  tjej med ljusbrunt hår och blåa ögon. Jag drog Harry runt andra hörnet på byggnaden, och medan regnet smattrade mot taket, sa jag:
"Harry. Jag är också rädd, men vi gör det här tillsammans." sa jag spänt. Harry nickade snabbt.
Vi gick mot Sarah, och såklart fick vi massor av fans efter oss så fort vi gick ut på torget igen, men vi brydde oss inte. Inte den här gången. Jag knackade på Sarahs axel, och hon vände sig om. Hon öppnade munnen för att säga något men hon hann inte, för just då attackerade några galna fans oss.
"Louis, dejtar ni?" Kamerablixtrar. "Harry, varför struntar ni i oss?!" Skrikande fans. Det var omöjligt att säga något till Sarah på grund av ljudnivån, så jag nickade mot Harry och tog Sarahs hand och drog henne.. Och Harry, mot taxin vi tidigare åkt i.
"Nej vi dejtar inte, och det är sjukt gulligt att ni har kommit hit för att se oss, men vi har en jätteviktig sak att göra." Jag såg hur besvikna de blev, men jag tänkte inte missa att få veta. Två svarthåriga tjejer tog tag i Harrys tröja, men han skakade sig dem. Och innan vi visste ordet av det satt vi alla i taxin, utan att veta var vi skulle åka.
"Sarah. Vad hände?" sa Harry helt plötsligt. Sarah såg skrämd och förvånad ut på samma gång, men till slut svarade hon:
"Eh, du chauffören? Kör till skogen som ligger i utsidan av London.. Du vet, där alla mellanstadieskolor brukar ha grillfest och sånt." jag utbytte en vettskrämd blick med Harry.
"Sarah.. Är det inte där folk blivit mördade?...." sa jag försiktigt.
- - - - - -
Haha förlåt för att det tog så lång tid, men har inte varit hemma och är inte det än. Här får ni i alla fall kapitel 4!

Kommentarer
Postat av: miranda aka rut

hinner inte läsa nu, men säkert skitbra. ska läsa sen. ;)

2012-01-15 @ 19:17:23
Postat av: martina

Detta var faktiskt den bästa novellen jag läst hittills, du skriver så himla bra!

Du lyckas liksom få med allas personligheter på ett så bra sätt, och sluten är alltid precis sådär novelligt spännande, om du förstår? ;)

VÅGA INTE SLUTA SKRIVA säger jag bara!

2012-01-15 @ 21:55:56
URL: http://martinakws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback