KAPITEL 9 ♥ - dreams

kort kapitel, men bättre än inget.(bloggar från mobilen atm, förlåt för det)
- - - - - - -
Niall:
Jag kunde inte fatta det. Sarah?! Det var Theos lillasyster.. Jag hade träffat Sarah många gånger förut. Och hennes tvillingsyster.. Lissah..? Nej. L.. Leah. Så var det, hennes tvillingsyster Leah hade jag också träffat. Många gånger. Hon och Leah var väl runt elva, kanske tolv då.. Jag och Theo var jämt med varandra,  och vi hade aldrig tråkigt. Men en dag hörde han aldrig av sig mer, och det hade jag gått och tänkt på i flera år. Jag gick till och med hem till dem en gång, men deras föräldrar sa åt mig att gå därifrån. Jag förstod ju såklart att någonting hade hänt, men jag förstod inte vad. Och jag vågade aldrig gå tillbaka dit heller, och fråga. Fråga dem vad som hänt. Jag var för feg för det, helt enkelt.
Sarah stod och såg så förvirrad en människa överhuvudtaget kan se ut. Hon såg sorgset på mig.
Sarah:
Visste han? Visste han någonting överhuvudtaget? Senast jag såg honom knackade han på våran dörr och frågade var Theo höll hus. Jag stod vid kanten och lyssnade, även fast jag inte fick. Mamma skällde ut honom, och jag tyckte så otroligt synd om honom.. Han kunde väl inte rå för att Theo mådde dåligt..? Faktiskt, det var mer mammas fel än Nialls. Jag kände hur gråten kom upp i halsen. Men jag ville verkligen inte börja gråta, inte nu, inte här, inte när jag äntligen blivit den lyckligaste i världen.
Zayn:
Jag fattade precis.. Ingenting. Först kommer Louis och Harry hem med en tjej som tydligen heter Sarah, sedan snor hon våran dusch och nu känner Niall henne eller något sådant?
"Ursäkta, men kan någon förklara.. Typ allting? För jag förstår ingenting." klagade jag, och Liam instämde. Vi satte oss allihopa ner vid matbordet, och jag hörde tydligt hur Louis suckade. Vad fan var det som pågick?
Harry:
Jag tvekade. Hur kände Sarah honom? Jag kände mig tvungen att fråga, eftersom jag hade svårt att sova om jag hade någon fråga som irriterat surrade i mitt huvud.
"Niall..? Hur känner du Sarah?" sa jag osäkert. Han lutade sig bakåt och granskade Sarah. Sedan svarade han:
"Hennes bror.. Eh, Theo, och jag var jämt med varandra när Sarah... Och Leah, var elva eller tolv, kanske..." Sa han. Jag var tvungen att tänka efter. Långsamt. Theo var död, eller hur? och Niall hade känt honom innan. Men.. Visste Niall? Att han var död? Jag behövde inte undra det, för plötsligt tog Sarah ett snabbt men djupt andetag och  sa:
"..Han är död. Han tog livet av sig när han var femton.. Han sa nästan inte ett ord till oss på två år. Och det finns ingen som vet varför. " hon tittade ner på sina händer. Jag förstår inte hur man kan vara så stark, som Sarah. Jag fattade verkligen inte det. Niall tystnade ett ögonblick, sedan sa han tyst:
"Ingen vet varför.. Förutom jag."
- - - - -
Here we go. Del 9, varsågoda! Vad tror ni Niall vet som ingen annan vet? Och var tror ni Sarahs pappa tog vägen? Många obesvarade frågor ....

Kommentarer
Postat av: afrodte

fin blogg, bra novell :))

2012-01-21 @ 16:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback